Chappes, France
August 10, 2000
The LIMAGRAIN Group and the Union of Cooperatives
"VERNEUIL Union" announced today a strategic alliance in the straw cereal business. The two partners share the same views on the means to be implemented for plant improvement using all new tools available. They also share
the same vision on the interest of organizing identity preserved channels to capture value arising
from specific qualities of future varieties coming from their research effort.
The goal of the partners is to constitute a multi-species seed operation which, for straw cereals,
will develop a global strategy, from the seeds to the food ingredients. This business unit will be
created through the merger of the Nickerson companies (from Groupe LIMAGRAIN) and the
VERNEUIL companies. Its pro-forma net sales will be 1.2 billion French Francs (about
180 millions Euros) and it will hold significant market shares in straw cereal (wheat, barley), corn, peas and sunflower seeds in most agricultural areas of the European Union.
At the end of the process, VERNEUIL Union will hold 34% of the stock of the new
NICKERSON-VERNEUIL and LIMAGRAIN Agro Industry 66%.
Alliance
stratégique entre le Groupe Limagrain et Verneuil Union
10 août 2000
Le Groupe LIMAGRAIN et l'Union des Coopératives "VERNEUIL UNION" annoncent une alliance stratégique centrée sur les céréales à paille. Les partenaires partagent la même vision sur les moyens à mettre en œuvre pour améliorer les plantes en utilisant tous les outils disponibles et sur l'intérêt d'organiser des filières de production tracées pour valoriser les qualités spécifiques des futures variétés issues de la recherche.
L'objectif des partenaires est de constituer un pôle semencier multi-espèces qui, dans le domaine des céréales à paille, développera une stratégie globale, de la semence à l'ingrédient. Ce pôle sera constitué par le rapprochement des sociétés des Groupes NICKERSON Semences et Ingrédients et VERNEUIL. Il réalisera un chiffre d'affaires pro-forma de 1.2 milliard de Francs (~ 180 millions d'Euros) et détiendra des parts de marché significatives en semences de céréales à paille (blé tendre, blé dur, orge), de maïs, de pois et de tournesol dans la plupart des grands pays agricoles de l'Union Européenne.
Au terme du processus, VERNEUIL Union détiendra 34 % du nouvel ensemble NICKERSON-VERNEUIL et LIMAGRAIN Agro Industrie 66 %.
Company news release
N2939 |